Louise Julin

Musiktips: Smoke & Jackal

Kategori: MUSIC

Nick Brown & Jared Followill aka Smoke & Jackal 
 
Smoke & Jackal är en rockduo ihopsatt av Nick (sångare och gitarrist i MONA) och Jared (bassist i Kings Of Leon) under 2012. Deras första EP som de spelade in i Nick's hus i Nashville släpptes i Oktober 2012 med bl.a. singeln "No Tell".



Mina favoritlåtar med Smoke & Jackal. Lyssna mer här!

Happy Hump Day!

Kategori: DAILY

Nu ska ni få höra. Trots att det bara är onsdag so far så är jag glad som tusan, för guess what? Jag har fått förlängt vikariat till den 22a februari :) Yay!
 
Ville bara dela med mig av mina bra nyheter innan jag återgår till att städa mitt rum. Peace out! Och som one of my four favorite Followills always say - Happy Hump Day!

I've got 99 problems

Kategori: ONE DIRECTION

This weeks Instagram

Kategori: DAILY

 

Early saturday morning

Kategori: DAILY

Gick upp klockan 8:00 imorse - frivilligt på en lördag, who does that? - och tog mig ner till gymmet för ett 1½ timmes pass. Fick mig en lagom uppvärmning när jag sprang halvvägs till bussen och promenerade ytterligasre 20 minuter från bussen till gymmet.

Satte mig vid roddmaskinen och rodde 6km i skaplig hastighet tycker jag, 28-30s/m tycker jag är ganska bra ändå? Övergick sedan till crosstrainer maskinen och körde 35 minuter på random där innan jag gick 20 minuter på gå-band i skapligt hög hastighet. Självklart hade jag vattenpauser emellan! Körde ungefär 10min intensivt på rodd och crosstrainer, vattenpaus på någon minut, körde 10min, vattenpaus osv.
 
Nu ska jag göra mig iordning för klockan halv 6 ska jag befinna mig hos en vän för tre rätters middag! Ska unna mig lite vin, ost och kex ikväll också :) Ha en fin lördag! ♥

Musiktips: Imagine Dragons

Kategori: MUSIC

Ben Mckee, Dan Reynolds, Wayne Sermon, Dan Platzman aka Imagine Dragons
 
Ett amerikanskt alternative rock band baserat i Las Vegas, Nevada. Imagine Dragons blev signade i November 2011 och släppte sitt debut album, Night Visions, knappt ett år efter den 4 september 2012. Albumet hamnade på 2:a plats på The Billboard 200 inom en vecka. 
 
Mina favoritlåtar med Imagine Dragons. Lyssna mer här!

Peace and Love

Kategori: DAILY

Stiftelsen, Mando Diao och One Direction är tre konserter jag har sett fram emot att gå på sedan jag köpte biljetter i höstas. And guess what? Sverige's största festival håller ju till i min lilla hemstad på 50k invånare aka Borlänge så nästa månad ska en biljett dit dimpa ner i lådan.

Glada nyheter kom idag. Peace & Love announced att Paramore kommer till Borlänge i Juni. Åh. Åh. ÅH. Jag kommer att dö en lycklig tant när min tid är kommen. Peace & Love bjuder hittills också på Depeche Mode, Håkan (<3), Johnossi, Maskinen, Miss Li, The Sounds, Macklemore & Ryan Lewis (!!!!), Norlie & KKV och Stiftelsen.

My life will be training, training, training

Kategori: DAILY

Som ni vet så skrev jag tidigare att jag ska gå ner 20kg innan jag ska till Turkiet i maj. Well, let's go! I söndags gjorde jag & mamma vårt första träningspass, styrka hemma i vardagsrummet. Igår tog vi oss en timmes powerwalk + att jag gjorde lite övningar & plankan här hemma. Idag ska vi göra gymdebut! Jag tror jag ska fokusera på kondition idag - springband, crosstrainer & cykling - för hela min kropp värker efter att ha kört med hantlar & what not de senaste två dagarna.

Helst skulle jag vilja gå ner 20kg tills i början på april. 3 månader, det borde väl gå? Jag vill vara redo & framför allt bekväm med mig själv när värmen börjar smyga till Sverige & man kan börja gå ut i shorts & klänningar. 

This past week

Kategori: DAILY

   
Instagram ~ hlouisej

Musiktips: Passenger

Kategori: MUSIC

Passenger a.k.a Mike Rosenberg
 
Mike Rosenberg, nuvarande Passenger, är sedan 2007 en solo artist. Passenger turnerade under 2012 i England tillsammans med Jools Holland, Ed Sheeran & Australiensiska John Butler Trio och Josh Pyke. Passengers album, All The Little Lights, släpptes 2012.

Mina favoritlåtar med Passenger. Lyssna mer här!

I'm the only one who needed saving

Kategori: UNCATEGORISED

 
[Rihanna - Stay]

Fifty Shades Of

Kategori: DAILY

Det ekar tomt här. Men de senaste dagarna har inte direkt varit speciellt kul. Gjort samma sak sedan i måndags; gått upp klockan 5:40, klätt på mig, ätit frukost, borstat tänderna, gått till jobbet, jobbat jobbat jobbat, slutat klockan 12, hem, ätit lunch, tittat på tv, läst Fifty Shades Freed (på svenska denna gång, ack!), plockat ihop här hemma, legat på soffan, ätit mat, duschat, tittat på The Walking Dead och sovit. Samma sak varje dag. Så jädra tråkigt!

Å andra sidan så är jag ännu mer besatt av Christian Grey än jag var innan jag började läsa böckerna för andra gången. Det här är ohälsosamt, I'm telling you. Jag vill också ha en Christian Grey, med alla hans femtio nyanser. Alltså åh. Har läst böckerna både på engelska och svenska - föredrar engelska - och jag blir galen. Fan ta E.L James för att hon tagit in denna mannen i mitt liv. Vad ska jag nu göra? Skit. Har ni läst böckerna? 

Rules are made to be broken

Kategori: © LOUISE JULIN

Det är enkelt att glömma bort hur snabbt morgondagen kan försvinna när man är upptagen med att tänka på världens ideal. Osynliga regler som dagligen måste följas. Tanken på ett idealbrytande samhälle får folk att slita bort håret på huvudet och gnaga av naglarna tills blodet forsar. För tanken har aldrig slagit dom att ett idealbrytande samhälle kan vara den bästa osynliga regeln som någonsin skrivits. 

Written: 24/11-2010

Newest ink

Kategori: DAILY

En och en halv timme och 1700:- senare välkomnar jag mitt nyaste tillskott i tatueringsfamiljen! 

Varit en händelserik och jävligt dryg dag idag. När jag skulle betala tatueringen ville inte mitt kort fungera. Vi testade TRE gånger, men varje gång stod det att det misslyckades. Svettandes sprang jag ner till stan och skulle ta ut pengar, vad händer? Kortet är spärrat. WHAT? Efter många om och men löste det sig och när jag kommer hem för att ta reda på felet säger killen jag pratar med att någon i USA har försökt dra pengar från mitt konto? Say what.. vill ni höra något ännu roligare? Det rörde sig om 0.01 dollar. Vad fan liksom? Tack säger jag, nu är mitt kort spärrat, jag kan inte handla någonting med undantag att jag går till banken och tar ut pengar, jag måste vänta 3-5 bankdagar på ett nytt kort PLUS att jag måste lära mig en ny kod. Hurra!

Men visst blev den fin? 

Happy Days!

Kategori: NEW

Efter en lång väntan och massa förseningar fick jag äntligen hem den här godingen igår (läste också ut den igår, så nu är jag utan bok igen!) Olly's "självbiografi" med maaaaaassooooooor av fina bilder. Halva boken består av bilder! Jag gillar den här sortens böcker när man får en inblick i deras liv och får höra deras story. 

Jag köpte min på CDON för 159:-

One Direction - Kiss You

Kategori: MUSIC

 
Here you go! Freshly delievered. Killarnas musikvideo för deras nya singel, Kiss You!

Last couple of days

Kategori: DAILY

// 1. View from my window // 2 Thumbs down for being sick //

I'm nothing without you

Kategori: MANDO DIAO


Snart ses vi igen mina fina ♥
 

Story of my life

Kategori: Q&A / SPEAK UP

 
Basically the story of my life. Som Jesy från Little Mix säger här, "She [Perrie] eats like the world & never puts on any weight, I've to sniff a bit of a chocolate cake & I put on a stone." 

Jag skulle kunna sitta i flera dagar och bara fundera över varför inte jag kan få ha en smal kropp, varför jag inte kan förbränna maten fortare och effektivare osv, men det skulle bara resultera i en djupare depression. However, frågan är ju istället - varför ska vissa ha det lätt och vissa ha det svårt? Är det det som kallas för orättvisa bland annat? 

Jag är så trött på att behöva slita röven av sig för att kunna se bra ut. Jag är så trött på att behöva ha ångest för att man bestämmer sig för att äta choklad när man känner för det. Jag är så trött på att hela tiden gå runt och tänka "ser jag tjock ut i den här tröjan", "sticker magen ut för mycket?" och alltid ta en storlek större på kläderna än vad jag egentligen behöver bara för att de inte ska sitta åt. 

I'll tell you, jag har fått in i min lilla hjärna att det bara är jag som tänker på det. Det är bara jag som tycker att jag ser tjock ut i vissa kläder och att någonting sitter för tajt. Vilken annan människa skulle bry sig? Men trots det så köper jag större kläder, väljer med omsorg vad jag ska ha på mig. 

Brukar ni någonsin gå och dra in magen för att se smalare ut? Here's a secret. I do. All the time. Jag lovar, även när jag inte ens tänker på det så gör jag det. Sedan kan jag komma på mig själv med att jag drar in magen och när jag försöker "släppa ut" den så kan jag inte, för att jag är så van att ha den indragen. Alltså, what's my problem? Det är ju bara sjukt.

Det här ska ändras på. Omedelbart. Förra året skaffade jag ett gymkort på min pappas jobb, har jag använt det? Nej. Men så fort jag har blivit frisk från den här helvetes förkylningen, överlevt febern och tagit mig igenom hostan från varmaste delen av helvetet så ska jag banne mig pallra mig ner på gymmet.

Jag tänker INTE ge mig förrän svetten rinner som floder. Jag tänker INTE ge mig förrän jag slipper dra in magen. Jag tänker INTE ge mig förrän jag är smal, tills jag är NÖJD med mig själv och kan dra på mig vilken jävla tröja som helst och inte behöva oroa mig för att jag ser tjock ut. 

Det här ska få ett slut. Jag har bestämt mig. Innan jag åker till Turkiet den 29 maj ska jag ha gått ner 20 kilo. Punkt slut. End of discussion. Ingenting under 20 kilo duger, nothing. Det här är mitt nyårslöfte till mig själv.
 
Let's go!

My new obsession

Kategori: MUSIC



Rena himmelriket. 

Give Me Love är min favoritlåt från Ed's album & om det ens är möjligt så blev jag ännu mer kär både i låten & Ed när jag hörde den här live versionen som han framförde hos Jonathan Ross. Åh!

Dag 11 ~ En bild på någon du saknar

Kategori: GET TO KNOW ME

Min farbror ♥

Bra start på året.. eller?

Kategori: DAILY

Min situation just nu. 

Vaknade upp frisk och kry halv 7 imorse. Fråga mig inte varför jag var vaken så tidigt på ledig dag. Men när eftermiddagen kom slog det till från ingenstans. Halsen började klia, hostan kröp långsamt fram samtidigt som febern kom på besök. Sängliggare läge för mig från och med nu!

Bra start på året.. eller? 

Dag 10 ~ Hur ser din framtid ut?

Kategori: GET TO KNOW ME

Den evigt knepiga frågan. Jag vet faktiskt inte. Jag har massor med drömmar och visioner som jag vill uppfylla och uppleva, men samtidigt finns det några hinder. Pengar är bland annat det största. Det är så jäkla dyrt. Jag vill så gärna göra allting, men jag kommer nog inse med tiden att jag måste prioritera vissa saker och planera.

Men som jag ser mig själv i framtiden just nu så är jag bosatt i London, England och pluggar. Lever lyxliv på budget. Reser, festar, njuter, utvecklas, hela baletten. Förhoppningsvis kan jag hitta mig en brittisk man som kan få mig på fall också! 

Senare i framtiden vill jag självklart gifta mig och skaffa barn. Men innan dess ska jag ha hunnit med allting jag vill göra först. Resa jorden runt, volontärarbeta, koppla av, njuta av jordens breda natur och hitta mig själv. Det här är vad jag vill att min framtid ska bestå av.

Hur ser er framtid ut? 

QOTD

Kategori: UNCATEGORISED

Årsresumé #2

Kategori: DAILY

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förr, någon som kanske var oväntat?
Jag konfronterade en av mina störstar rädslor och källor till att jag mår dåligt. Tog tag i problemet och krigade mig igenom det, trots att jag har en lång väg kvar och det ännu inte är över så lät jag mig själv komma ur min comfort zone och göra någonting åt problemet.
 
Vilka länder besökte du?
Turkiet och Finland
 
Turkiet 
 
Vilka är din bästa minnen från året? 
Studentkryssningen, studentresan, studentvecka, allt som har med studenten att göra. Peace and Love festivalen, fått uppleva så galet mycket bra artister och band. 

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2012?
Bland annat..

De bästa nya människorna du träffade?
Ingen av dom i min hemstad, ingen i real life. Har däremot träffar massviss med underbart härliga och snälla människor via twitter. Människor som jag anser vara mina vänner och som jag faktiskt kan prata med.

Vilka artister/band har du sett live i år?
Mando Diao, Caligola, Mumford & Sons, Rihanna, Lars Winnerbäck, Magnus Uggla, Skrillex, Kent, Billy Idol, Hoffmaestro & Chraa, Mac Miller, Melissa Horn, Stephen Marley, Timbuktu, Veronica Maggio (featuring Petter och Daniel Adams-Ray), Christina Perri, Maria Mena, Dennis Camitz. 
 
Några dåliga saker som hänt i år?
Jag har förlorat ett par vänner, känt mig mer och mer deprimerad.
 
Detta var året då..
Jag drev ett (UF) företag, åkte på studentresa, klarade av att spara en större summa pengar, åkte utomlands själv med vänner, tog studenten och fick mitt första jobb. Det var också året då jag upplevt att jag varit mer och mer deprimerad, gråtit mer, mått allmänt dåligt oftare (som jag nämnde ovanför).
 
Största förändringen i din omgivning?
Inse att jag blir vuxen. Det är dags att växa upp på riktigt och skaffa sig ett jobb, ta mer ansvar och försörja sig själv.
 
Bild på dig i början och slutet av året:
Februari 2012
 
December 2012

ÅRSRESUMÉ 2012

Kategori: DAILY

JANUARI 
Kommer inte ihåg så mycket från vad jag gjorde i Januari månad. Var både glad och deprimerad över att skolan och därmed min sista termin började. Tog tag i studierna, kämpade mig igenom den tunga vintern och längtade efter sommar.
 
FEBRUARI
Februari månad var månaden då nerverna tog över. Vi hade blivit nominerade i kategorin "Bästa UF företag lokalt" och skulle presentera vårt företag inför en jury på sex personer. 

Åkte på studentkryssning med fina vänner till Åbo. Hann knappt in på båten och till restaurangen förrän jag blev full. Köpte alkohol i stora lass, dansade på tre olika bargolv - varav på ett blev jag nerknuffad på golvet, fick en armbåde på käken och ett glas öl hällt över mig, vinglade oss runt på dansgolvet samtidigt som båten gungade på havs, träffade Peter Siepen som mer än gärna festade med oss när han tog en paus från DJ båset. Skönaste snubben ever!

MARS
Årets UF mässa kom och gick. Vi spenderade timme efter timme på att bygga vår monter, åkte till Falun och stod på mässan i flera timmar. Fick ont i ryggen, fötterna värkte och jag somnade ovaggad på kvällen. Vi firade också en fin vän som fyllde 19 år med en överraskningsmiddag på Broken Dreams i Borlänge innan vi gick ut på krogen och dansade oss nykta.

APRIL
En annan vän fyllde 19 år vilket vi även där firade.

MAJ
Maj månad bestod av besök hos kusinerna, gå blodomloppet med mamma och hennes arbetskamrater, plugga stenhårt i skolan och avveckla företaget. Sist men inte minst.. 

Jag och tre vänner tog vårt pick och pack och åkte till Turkiet i en vecka. Välbehövligt och bra. Åt god mat på restauranger, träffade en svensk som tog oss upp till slottet, fikade bland småkryp och skrikande djur. Drack drinkar på hotellets bar och solade dagarna i ända. 

JUNI




Tog studenten den 15 Juni, bästa dagen i mitt liv rent ut sagt. Aldrig haft så kul som jag hade när jag åkte flak. Drack mig full på cider och champagne. Skrek i megafoner, tutade, visslade i visselpipor, skrek mig hes och var allmänt odräglig och glad. 


Peace and Love festivalen anlände till Borlänge. Fulla och glada skuttade vi runt och tittade på massvis med bra band. Lyckan spred sig i kroppen, tårar sprängde bakom ögonlocken, friheten var total. 


Fick presentkort på tatuering i studentpresent vilket resulterade i tre nya tatueringar på 3 dagar. 

JULI
Bilade med mamma och pappa till Finland för att hälsa på släkten på mammas sida. Tog oss ungefär 16-17 timmar att nå vår destination med start klockan 06:00 på morgonen. Hallelujah! Fram kom vi till slut till vårt hus. Spenderade veckan hemma hos diverse släktingar, mest hos gammelmormor, shoppade lite i grannstaden, grillade hos mammas kusin, åkte till stranden två dagar (tur med vädret hade vi också!). Andra gången vi var där var också ett tjugotal killar där och hade svensexa, förstog ingenting men en av dom flirtade rejält med mig på avstånd och jag tror faktiskt vid ett tillfälle att han tog kort på mig? Men det är en annan historia. Hihi. 

AUGUSTI
Blev medbjuden att agera bartender med en vän på hennes halvsysters bröllop. Sen kväll med mycket skratt, många koppar påfyllda och många kapsyler sprättade över bordet.

SEPTEMBER
Såg Maskinen live i Falun med vänner. 
 

Fyllde 19 år och Harry Styles från One Direction önskade mig grattis på födelsedagen på twitter.
 
Gjorde min första Mando Diao inspirerade tatuering.
 
Jag och min mamma köpte varsitt FUCK CANCER armband för att stötta Ung Cancer.


Dennis Camitz, min favorit, från The Voice Sverige hade en 100 dagars turné från norr till söder som han startade i Augusti och avslutade i December, där han bland annat stannade i både Falun och Borlänge och spelade. Jag hade turen att se, träffa och kramas med honom två gånger under två kvällar. Mysigt! 
 
OKTOBER
En dokumentär om Mando Diao och deras nya album Infruset kom ut där de berättade om Gustaf Fröding, nya skivan och rent allmänt. Sedan visades en 40 minuter lång konsert där de framförde alla låtarna. 
 
Den 12:e Oktober gjorde jag en minnestatuering för min farbror som gick bort för fyra år sedan. 
 
Pappa åkte iväg på älgjakt så jag och mamma gjorde lite bus här hemma. Målade om köket, skåpluckorna, fönsterbrädan, gardinstängerna och ett skåp. Allt på en vecka. 
 
Åkte på första ishockeymatchen i Leksand. 
 
NOVEMBER
Biljetterna till One Direction's allra första riktigt konsert i Sverige släpptes den 2:a november och jag kirrade biljett på en gång. Den åttonde Maj får jag se mina grabbar för första gången!!
 
Den tredje november kom min fina killar i Mando Diao till Borlänge och gjorde en spelning på Kupolen köpcentrum. Jag var som förtrollad i sjunde himlen. Strax efter fick jag träffa dom personligen, få min poster signerad och ta kort med dom. Bästa dagen i mitt liv. 

Med deras nya skiva, Infruset, släppte killarna också en glögg som jag myste rejält med. I samma veva släptes biljetter till deras Infruset tour under våren 2013 som jag fixade biljetter till. 
 
Tiden hade kommit för sista filmen i Twilight serien. Gick och såg den på premiärdagen med mamma och humöret svängde från höger till vänster. The end of an era kändes det som. Min fina obsession som funnits med mig sedan våren 2009. 


Tatuerade mig igen. Min andra Mando tatuering. Så fin. 
 

Fick för mig att bli blondin igen efter månader av att vara brunett. Trivs så mycket bättre! 
 
DECEMBER

Gjorde min sjunde och för tillfället senaste tatuering lite spontant. Ordet diamant betyder oövervinnlig och jag gjorde den i ära för min mormor och morfar. 
 
Julafton kom och jag firade den som vanligt hemma hos mormor och morfar med mamma, pappa, min bror och sedan mina kusiner som kom på kvällen. Åt julbord, kollade på Kalle Anka, öppnade julklapparna och myste stod på agendan för dagen. 
 
Mellandagsrean startade och jag stod utanför dörrarna när dom öppnade tillsammans med min mamma och spenderade lite pengar. 

Avslutade året tillsammans med vänner och massa nytt folk. Drack öl, lyssnade på musik, spelade "jag har aldrig" innan det var dags för tolv slaget och fyrverkerier. Goodbye 2012 - hello 2013!