Louise Julin

Louise talar ut - gratisprodukter för bloggare

Kategori: Q&A / SPEAK UP

Någonting jag har stört mig på rätt länge är att alla större bloggare får en hel jävla massa gratisprodukter. Det är kläder, smink, godis, elektroniska prylar, konsert biljetter, sponsring av det ena och det andra, chansen att åka iväg på galor m.m. m.m. Det tar aldrig slut.

Varför? undrar jag. 

Visst, jag kan förstå varför de får hem gratisprodukter som de sedan ska göra reklam för i deras blogg. Fine, I don't care. Även jag förstår att det ger företagen bra publicitet!

Men gratis biljetter till konserter, inbjudningar till olika event och chansen att åka på galor?

Så in i helvete. Det här förstår jag inte.

Varför ska dom, bara för att de har en stor blogg, få gratis biljetter och inbjudningar till VIP event osv? 

Så jävla dåligt. 

Den här sortens gratis produkt är för den delen ingenting bloggaren i fråga kan blogga om för att ge ett företag mer publicitet osv. Jag tror faktiskt inte heller att det är det dom är ute efter om jag ska vara ärlig.

What about us, liksom? 

Jag kan med 100% säkerhet säga att det finns fan så många fler människor, med mindre bloggar, som vet mer om dessa musik galor och skulle göra i princip vad som helst för att få närvara, istället för en storbloggare som antagligen inte kunde bry sig mindre.

Men nej, det går ju inte för sig.

Inte kan man ge små bloggarna chansen att åka iväg på event, musikgalor eller ge bort gratis biljetter och VIP inbjudningar till detta. Herregud, vad ska folk tycka? 

Det går nog inte att sjunka lägre tror jag. 

Vad tycker ni?

PS. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag skulle göra vad som helst för att få chansen att åka iväg på en musikgala som t ex MTV EMA eller VMA. Vad som helst. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: