Louise Julin

We still have forever

Kategori: LOVELY

It's the end of an era. Så känns det iallafall. Ungefär lite som när Harry Potter tog slut. Känslorna är lite all over the place. Dessa 3½ år som jag har varit en twi-nörd har definitivt gått alldeles för fort. Kommer ihåg när jag såg Twilight i början av Mars 2009, och nu är det helt plötsligt November 2012. 

Men filmen då? Helt sjukt bra. Häftiga scener, bra sammanbindning, perfekt slut. Kunde inte be om någonting mer faktiskt. Satt som ett barn på julafton med pirrig mage och ett leende som gjorde ont efter en stund. Kunde ju inte sluta! Svårt att avgöra, men jag tror faktiskt att den här filmen kan vara den bästa. Av de alla.

SPOILERS FÖR ER SOM INTE SETT FILMEN

Mina favoritscener i filmen
#1 Bella och Emmett bryter arm - fan vad kul det var att se Emmett bli så paff 
#2 Första blicken av Renesmee - sjukt söt, även om det vara lite för fejk
#3 Fighten - långt ifrån hur jag hade föreställt mig men såå coolt. Tror det gjorde hela filmen faktiskt.
#4 Jakob berättar om prägseln - hur kan man inte älska den scenen? 
#5 Jakob förvandlas inför Charlie - den scenen har jag sett fram emot! Charlie's reaktion = priceless.

SLUT PÅ SPOILERS

Slutbetyg: 4½/5. Det enda jag har att klaga på är hur de gjorde Renesmee som bebis, innan MacKenzie kunde komma in med sin karaktär. Kändes liksom lite för fejk och det hade kunnat gjorts lite bättre.

Kommentarer

  • johanna säger:

    hej, följa varandra på bloglovin? (om du inte tar bort mig efter nån dag) :)

    2012-11-14 | 21:20:33
    Bloggadress: http://www.johies.blogg.se
  • Annika säger:

    Oj, det ska bli spännande hur Charlie reagerar :D

    2012-11-16 | 10:13:45
    Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se
  • Annika säger:

    Har sätt filmen nu, älskar då Bella vaknar, Jacob förvandlas inför Charlie och fighten. Håller med att fighten gjorde hela filmen :D Började gråta då Carlisle dog :(

    2012-11-28 | 13:49:41
    Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här: